Ads 468x60px

,

Friday, July 10, 2009

Tentang aku

Masih tinggal tanda tanya.... betulkah aku macam ni, sebelum ni x der pun orang bgtau yg aku ni ada sikap-sikap yg begini. Sebenarnya, aku masih confius, adakah aku ni betul-betul layak untuk bergelar seorang guru. Terus terang aku katakan yang aku ni bukanlah minat sangat menjadi seorang guru, tapi bukan tak der langsung minat tu, cuma aku rasa diri aku masih belum sempurna untuk menggalas tanggung jawab yg amat besar ini. Kesukaran menjelaskan sesuatu perkara kepada orang lain sebenarnya menjadi batu penghalang aku menjadi seorang guru.

Mengikut seorang rakan praktikum aku, dia menyatakan aku ni ada perwatakan seorang guru dan menambahkan lg ciri seorang guru versatil, aku ni ada unsur-unsur kecindan. Unsur kecindan mungkin ada la...... Aku juga telah menjelaskan yg aku ni tak sesuai menjadi seorang guru kerana masalah yg aku nyatakan td. "mungkin ko ni nk perfection kot". betulkah aku ni seorang yang inginkan perfection??? mungkin betul kot.... sebab ini bukan kali pertama dan bukan seorang yg menyatakan demikian. Bila muhasabah dan berfikir, hmmm.... ada jugak la sikit-sikit. Tapi aku tak pernah perasan pun. mmg lah x kan kita leh nampak, kita ingat kita buat ni cam biasa je. tapi dari mata orang lain, kita tak tau.

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca

2 comments: