Ads 468x60px

,

Tuesday, July 7, 2009

Observation

Malam tadi aku tidur lewat dari biasa semata-mata nak siapkan teaching aid untuk hari ni. Kenapa dengan hari ini ya......
hahahaa.....
Hari ini merupakan ujian tahap/keupayaan aku sebagai seorang guru. Mr Lau Hah, Lecturer yang bertanggungjawab dalam menyelia aku dan member aku sepanjang Praktikum ini. Anxious? Cuak? kenaling?ddebo?kecut perut?..... mmg le. Tapi aku mmg berbanyak terima kasih kat pelajar kelas 5B ni, diorang bagi kerjasama yg baik..... mmg aku x sangka betul, sebelum ni mmg agak bising dan ada sedikit masalah lah, biasalah budak-budak kann.... sebelum ni aku mmg ada pesan supaya diorg bagi kerjasama semasa lecturer aku datang, so thanks wahai pelajar kelas 5B. Bagi menghargai kerjasama diorang, aku kene bagi something kat diorang semua. tapi nak bagi aper ek?
Lagi satu yang mengurangkan aku punya gemuruh adalah Mr Lau Hah yang cukup faham situasi kami sebagai guru pelatih yang dahagakan ilmu, pengalaman dan tunjuk ajar dalam menyiapkan diri menjadi seorang guru yang versatil, kreatif serta dapat merealisasikan falsafah pendidikan negara . Terima kasih Mr Lau Hah yang membimbing dan memberi tunjuk ajar kepada kami.
Itu kelas 5B untuk subjek Mathematics, yang aku risau skang ni plak adalah Minor iaitu English untuk kelas 5C. I'm just enter this class 2 time before. So, a lot of thing i didn't know yet about this class. I'm just can figure out the main problem in this class including they hard to understand when i speak fully in English, a little bit noisy and hard to control this class. Hopefully i'll able to manage this class and make them happy when learning English. I'm feel cheerless lah..... if can't manage this class. It's make me challenge to myself.

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca

3 comments: