Ads 468x60px

,

Monday, July 6, 2009

Buat baik di balas baik.

Hari ni sebelum aku balik dari sekolah, mengelabah aku kejap, cari kunci motor x jumpa x tau duk tang mana.....last2 dlm pencil case. punya cari sampai dalam kelas, menggangu cikgu br nak mengajar plak tu....hahaahaa.... segan gak sposen.
Masa dlm perjalanan balik aku singgah jap kat gerai tepi jalan area uniten tu tuk pekena rojak dan air cendol. mmg dh lama aku nk sggah tp rasa malas jer.... entah nape arini aku singgah jugak.

Masa aku nk p duduk kat gerai tu, ada laa sorang abang ni ajak aku duk skali.....aku duduk ah, lagipun aku sorang je.... kiranya ada la teman nk bersembang kan..... dr perbualan kami, abg tu dtg dr kl br balik dari putrajaya katanya ada keje sket, dia just pesan air cendol je.... selepas beberapa minit dia dh nk gerak, dan x semena-mena dia bgtau "tak pelah biar saya bayar" aku cakap x payah lah bang...... segan lak saya.
pastu dia nk bayar gak, aku ok je lah... pastu dia berlalu pergi.

Dia membuat aku terfikir sejenak, murah lak rezeki aku arini...... bukan nilai harga yang aku fikirkan, tapi ada gak orang x kenal bayar untuk kita. mungkin ia datang dari apa yang kita berbuat baik sebelum ni tanpa meminta balasan. "Buat Baik dBalas Baik". Sabtu lepas aku ada tolong makcik tu tolak van dia, kesian lak aku tgk. org lain cam pandang je, x der riak aksi nk tolong. klau yg tolak tu budak laki aku tak kisah sgt. dah laaa nk melepasi bonggol lak tu.

So, jangan takut berbuat baik. dan jangan pula kita berbuat tu mengharapkan balasan. biarlah fi sabilillah

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca

2 comments: