Ads 468x60px

,

Sunday, July 5, 2009

Berhakkah kita untuk menilai??

Semalam aku pergi rumah akak aku nk pegi melawat anak sedara yang baru keluar wad. Alhamdulillah, nampak semakin baik. Sambil lepak2 kat sane tu, aku ada lah amik satu majalah ni, belek2 pastu mata aku terpaku jap dengan satu article tu. aku just skimming jer, malas nk scan for detail laaaa.....hehehee. Klau korang nak baca dengan detail belilah majalah "Keluarga" (bkn nk promote ekk...) edisi July 09, yg latest nya. Article tu berkisar mengenai pasangan seorang cleaner dan seorang anak kenamaan.
Apa yang aku nk kongsikannya disini adalah "Berhakkah kita menilai pasangan/perhubungan itu samada sesuai atau pun tidak? mcm pinang dibelah dua ke enggan ngan pipit ke langit ngan bumi ke atau apa lagi istilah lah.....kenapa orang suka menilai sesuatu perhubungan tanpa mengambil hati dan perasaan pasangan tersebut.
"cinta itu buta" aku rasa tak semua faham dengan 3 perkataan tu, dan ada yang kurang memahaminya. Klau sorang tu kaya berpangkat dan sorang tu keje sebagai cleaner je.... adakah itu yang ditakrifkan cinta itu buta dan berhakkah kita berkata demikian???? cuba anda fikirkan. tapi bagi aku, jika dia membuat pilihan yang tepat dengan menilai pasangannya dengan 4 perkara iaitu Hartanya, Keturunan, Kecantikan(rupa paras) dan Agama, aku fikir cintanya tidak buta.

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca

No comments:

Post a Comment