Ads 468x60px

,

Saturday, July 18, 2009

Minggu Kecergasan

Minggu ni ada ko ko kt sekolah, aku terlibat dgn permainan ping pong, persatuan bahasa inggeris dan PBSM. So kena hadir ke sekolah seperti biasa, cuma sampai pukul 1200 hrs je. Minggu ni juga merupakan minggu kecergasan. Bagi menjayakannya, SKLA telah memberi tanggungjawab kepada kami (guru-guru pelatih) seramai 11 org (5-IPGM Teknik, 4-IPIS, 2-UPSI) bagi mengelola sesi senamrobik yang diadakan pada awal paginya.

Kami memilih untuk menjalankan tiga peringkat senamrobik iaitu Senamrobik asas, Poco-poco dan Chicken Dance. Tak tahu macam mana aku yang diberi tanggungjawab bagi mengetuai part senamrobik asas, padahal aku bukan minor PJ seperti 7 org guru pelatih lain. Aku tak kisah pun benda tu sebab aku memang suka senamrobik, hahahaaa.... walaupun x reti sgt. So, bermulalah aku mencari lagu dan step yg sesuai. semua tu aku kena make sure ada pada ptg jumaat jer. Mana sempat nk ingat step2 senamrobik, nk cari lagu lagi. Dalam masa sesingkat tu aku amik keputusan dgn menggunakan step ala-ala mexicana salsa, tapi aku ubah suai dgn mengasingkan step-step salsa. ini sumber yg aku dapat hehehee....



Masa bersenamrobik tu, aku start macam biasa, buat satu-satu step, budak2 ikut laaaa.... tp ada jugak yg tak nk buat(bdak zaman sekarang kerek skit, prasan hebat). mcm-mcm step kluar.... hehehe.... budak2 biasalah. Bila aku demo utk gabungan step, seperti dlm video tu dorang terkejut dan ckp x bleh ikut. aku mmg dh agak, cuma nk test jer....

lepas tu, poco-poco bermula, mas tak over. ingatkan bdak2 pandai, tp tak. s opoco-poco x brape menjadi....... x puas hati tul, x leh nk poco2, hahahhahaaa...
then chicken dance was make the session very fun and happening,hahahaaa.... bdak2 suka sgt buat chicken dance..... kiranya berbaloi jugak laa.... sesi senamrobik kami ni.

Tapi aku rasa sedikit terkilan jugak laaaa..... bukan ape, just nk luahkan je. Aku aspect cikgu2 lain akan join bersama laaaaa, ktorg dah ajak suh join skali, ingatkan cikgu2 ni nk join laaa.... sbb nampak pakai pakaian sukan, tp sangkaan aku melesit. yang aku perasan ada sorg jer cikgu yg ada ikut serta, itupun cikgu PJ. Klau cikgu2 lain join bersama, nampak meriah lah skit kan.... lg pun nak amik bukti yg aktiviti kecergasan dijalankan di sekolah........

Badan Cergas, Minda Cerdas
Bersukan lah utk diri sendiri, kerana tenaga kita akan disumbangkan kepada negara walaupun secumit cuma...... :-)

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca

No comments:

Post a Comment