Ads 468x60px

,

Friday, June 19, 2009

Professor


Professor (prof secara singkat) boleh didefinisikan sebagai seseorang pakar, seorang guru senior, yang biasanya berkhidmat di institusi pendidikan perguruan tinggi ataupun universiti.

Tapi kali saya bukannya mahu bercakap berkenaan prof. tu, tetapi prof lain. Sebenarnya perkataan professor ini hanya dipinjam bagi menjelaskan ataupun atas keselesaan dan mungkin juga kesesuaian bagi topik yang akan dibincangkan nanti.
Isu yang akan dibincangkan adalah berkisar dalam diri seorang individu. Setiap individu dikatakan mempunyai 2 karakter yang dikenali professor kecil dan professor besar. naaaa.... terpulanglah kepada sesiapa yang mahu menggantikan istilah tersebut tapi yang jelasnya maksud adalah sama. professor kecil dan professor besar. apa bezanya antara professor2 ni?. betul ke setiap individu ada? mana faktanya?.
Sebenarnya, ianya simple je.... professor besar ni merupakan watak kita yang kita bawa sekarang ni iaitu seorang yang dewasa.... perangai org dewasa lah tu....
Then professor kecil ni, faham2 je lah....... ia merupakan watak kanak-kanak ataupun tingkah laku seperti keanakkan.
Jika anda ingin buktinya, senang sahaja, cuba anda perhatikan tingkah laku kawan anda. saya percaya anda akan mendapat buktinya disitu. walau serius mana sekalipun, individu itu tetap ada sifat2 kebudak-budakkan. x payah nk sorok2, mmg org akan perasan.

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca

No comments:

Post a Comment