Ads 468x60px

,

Thursday, June 18, 2009

Cuti-cuti malaysia

Pada cuti sek yang lepas(11-13 jun 09) aku sempat gak pegi jalan2 kat cameron highland selama 3 hari 2 malam.... Asalnya idea nk pegi sane tu.... main2 jer alih2 jadi... ok ar tuu.

Tipu laa... klau x excited nk pegi ni kan. Nama Cameron Highland ni dah famous sluruh dunia dgn hasil tanahnya ya sememangnya dapatlah dibanggakan jugak dan tak perlulah aku nyatakan di sini. Semua orang dah tahu.... (perhaps)

Aku bertolak dari rumah pada pagi khamis lebih kurang dalam pukul 9.00 pg bersama emak dan 4 orang adik aku. padat jugak laaa kete tu. tapi sekejap je sbb kitorang nak pegi umh Abe long dulu kat Gua Musang sebelum mendaku gunung ke Cameron tu.

Dalam kul 11 pg kitorang sampai kt Gua Musang. Lepak2 kejap (yeke kejap ni) pastu kitorang bergerak pada pukul 4.00 ptg.
Lama jugak kitorang mendaki menuju ke Cameron ni...... dari gua musang it's take about 3 hour. masa tu dah le hujan, tp sib baik tak lebat sangat dan ditambah dengan jalan yang tidak berapa memuaskan yg mempengaruhi perjalanan kami.
first time sampai, tak der la teruja sangat biasa jer. tp jln kt sane tu mmg best klau sesaper yang suka drift....jlan dia ala-ala dlm initial D. mencabar jugak sebagai seorang driver.....
selama tiga kat sane x der aper yang menarik sangat.... biasa-biasa jer. tak taulah klau ada tempat yg menarik aku tak pegi. antara tempat yang aku pegi Tea shop(ada ladang teh... bleh gak jenguk2 ladang teh tuu..), pasar malam kt brincang(tiap2 mlm ada sepanjang cuti sekolah), kea farm, kedai2 bunga dan kaktus. taman rama2 x sempat kitorang nk pegi.
malas nk shopping banyak2.... beli yang ala kadar jer. bkn nk pegi shopping sane pun just nk kenal tempat jer. tp kan, mentang2 cuti sekolah diorg up harga barangan semer jd mahal.... hampeh. biasanya x der lah mahal cengitu. itu dr kak ipar aku yg bg tau sbb dia keje kt sane. apepun ok lah, dpat juga merasa angin cameron highland walaupun x lah teruja sgt dan tak seperti yang aku harapkan.

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca

No comments:

Post a Comment