Ads 468x60px

,

Sunday, February 7, 2010

AKU TERIMA NIKAHNYA & BERCINTA SAMPAI KE SYURGA





Walaupun buku 'AKU TERIMA NIKAHNYA' telah dikeluarkan pada April 2008 (Cetakan Pertama) dan Mei 2008 (Cetakan Kedua), manakala 'BERCINTA SAMPAI KE SYURGA' pada 2009, adalah tidak terlambat untuk kita membacanya ke arah membina kehidupan berkeluarga yang bahagia dan diredhai Allah. Kepada sahabat yang membaca post ini, dinasihatkan kepada anda untuk membeli buku ini. Untuk makluman lanjut bolehlah melawat laman web saifulislam.com iaitu penulis buku ini.

Seseorang yang telah membaca buku ini memberitahu aku bahawa isi kandungan buku ini amat sesuai dijadikan panduan dalam membina rumahtangga. Slogan yang sangat menarik dalam buku 'AKU TERIMA NIKAHNYA' iaitu "...Terimalah seseorang seadanya. Kebaikannya disyukuri, kekurangannya diredhai...". Sangat indah kata-kata itu. Kita sebagai manusia kadang-kala leka untuk bersyukur ke atas pemberian Allah. Bila kita tidak suka, kita komen. Bila kita suka, kita bangga. Apakah semua ini bukan dikatakan makhluk yang tidak tahu bersyukur.

Lelaki yang baik untuk perempuan yang baik. Perempuan yang baik untuk lelaki yang baik. Jadi, terimalah dengan hati yang redha siapa yang akan menjadi pasangan hidup kita. Kita saling melengkapi pasangan kita dengan kelebihan dan kelemahan masing-masing. Tidak semestinya sebelum berumahtangga saja patut belajar ilmu rumahtangga, selepas berkahwin pun patut belajar lagi. Konsep pencarian ilmu itu adalah berterusan sehingga ke liang lahad. Tuntutan masa bekerja pada masa kini yang amat melelahkan menyebabkan kita alpa untuk terus mencari ilmu yang rumahtangga. Oleh yang demikian, selagi ada kemampuan, carilah ilmu itu. Ilmu tidak mencari kita, kita yang mencari ilmu.

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca

No comments:

Post a Comment