Ads 468x60px

,

Sunday, October 25, 2009

Interview

Dah lama rasanya aku tak update blog ni..... huhuhhu, ntah rasa malas plak sejak akhir2 ini.

27/10/09 ni aku kene hadiri satu interview kt SPP untuk pengesahan jawatan sebagai PPP. Banyak jugak laa yang nak kene study. haduii... malas tul nk study, tp kene kuatkan semangat jugak. Nasib baik ada pemberi semangat yang sentiasa menyokong aku... terima kasih,hehehe makin ...~lalalalala~.

Antara bahan/topik yang menjadi bacaan aku untuk 3 hari ni seperti berikut :
- PIPP
- FPK
- Sejarah Pendidikan di Malaysia sebelum dan selepas merdeka
--> Penyata Razak(1956)
--> Laporan Rahman Talib(1960)
--> Akta Pendidikan 1961
--> Dasar Pelajaran 1979
- KBSR
- Transformasi kurikulum Prasekolah dan sekolah rendah
- tonggak 12
- isu semasa (H1N1, NKRA(bidang keberhasilan negara), bajet 2010)
- visi misi SPP n maktab.

Selain itu juga aspek yang perlu ditekankan juga termasuklah:
- pengetahuan akademik berdasarkan opsyen yg diambil
- konsep teori pedagogi dan psikologi
- metadologi dan pengkaedahan matapelajaran yang diajar dgn tumpuan khas kepada aplikasi di dala bilik darjah.
- wawasan 2020.

banyak jugak bahan yang perlu dibaca ni. Aku harap hari selasa nanti aku dapat menghadapainya dengan tenang....

SESIAPA YANG MEMBACA BLOG NI KU POHON, DOAKAN AKU SUPAYA BERJAYA DALAM INTERVIEW INI.

SEKIAN, TERIMA KASIH

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca

No comments:

Post a Comment